Followers

Wednesday, May 20, 2009

Lawak Indon


Ada seorang Aceh dari kabupaten Pidie, menulis surat ke anaknya yang ada dipenjara Nusa Kambangan karena dituduh terlibat GAM (Gerakan Aceh Merdeka).

Bunyinya: “Hasan, bapakmu ini sudah tua, sekarang sedang musim tanam jagung, dan kamu ditahan di penjara pula, siapa yang mau bantu bapak mencangkul kebun jagung ini?”

Eh, anaknya membalas surat itu beberapa minggu kemudian. “Demi Tuhan, jangan cangkul itu kebun, saya tanam senjata di sana ,” kata si anak dalam surat itu.

Rupanya surat itu disensor pihak rumah tahanan, maka keesokan harinya setelah si bapak terima surat, datang satu peleton tentara dari kota Medan .

Tanpa banyak bicara mereka segera ke kebun jagung dan sibuk seharian mencangkul tanah di kebun tersebut. Setelah mereka pergi, kembali si bapak tulis surat ke anaknya.

“Hasan, setelah bapak terima suratmu, datang satu peleton tentara mencari senjata di kebun jagung kita, namun tanpa hasil. Apa yang harus bapak lakukan sekarang?”

Si anak kembali membalas surat tersebut, “Sekarang bapak mulai tanam jagung aja, kan udah dicangkul sama tentara, dan jangan lupa ngucapin terima kasih sama mereka.”

Pihak rumah tahanan yang menyensor surat ini langsung pingsan.

Naz : Hahaha... bijak2...

27 comments:

FiNa said...

yeyey!!!!!!!!
aku jadi org 1st yg komen!!!

eeleh!!!

bijak btol si anak tu!!!

Naz said...

Fina..
depa tngh tido lg la. ko x aci... hahaha...

si anak tu bijak dan bijaksana...

Dj Epoi said...

Siuttttttttt ..jer Anak tuh kan. heheheheheh

Gua ponk ader TAnah bapak Hua kat kampung........yang tak larat nak tebas,

Nanti nak buat camnih juga arrrr....

Kna dok penjara juga ka arrrrrr...

Naz said...

Epoi...
aku pun sama.. kebun kat kg dah penuh semak samun. bro, nak ke masuk penjara pesal semak samun? hahahaha...

FiNa said...

amenda lak tgh tido tgh2 hari bro??

hehehe..

ntah2 ko yg tido tak???
teeeeeeeeeeeeeeet!
hehhe..
kantoi!!!!!!!!

Naz said...

kalo aku tido, mcm mana pulak aku boleh balas komen ko ni...? hahaha...

Dj Epoi said...

Fina ...Lu ngn Naz sama gak arrrrrrr KAKI TIDOWWWWWW...

Naz said...

Epoi..
bukan aku... tp mereka2 yg berkenaan. hahaha...

Lili Puteh said...

haha.
nasib baik bukan anakku.
haha.

Naz said...

Lili Puteh...
kalo tak, si bapa tu mungkin suami cik Lili.. hehehe...

hysMan.. said...

hahahahaaaa...
bijak sungguh si anak..
org yg bermasalah slalu otak lagi kreatif..

~DJ Epoii,so camne??seswaii tak depa berdua??2-2 kaki tidowwwww!!!
hhahahahaa....

Naz said...

Man, betul tu. lagi bnyk masalah, lg kreatif kepala hotak dia. kalo terlebih masalah, boleh jadi sengal tahap dewa... hahaha...

nak kena ni. aku tido time ngantuk. bukan kaki tido...

SuFy said...

haha..waa, beshh...lawak2..ngee

Naz said...

SuFy..
jom kita gelak utk menghibur kan hati.. hahaha...

Sulela said...

Errrr...susahnya aku nak faham bahasa indonesia neh. Tapi aku gelak jugak la ek...kekekeke. Errrr...menyensor tu apa? huhuhu

FiNa said...

epol,
mande2 mu nieh...
aku bukan kaki tido..
aku kaki... em... kaki... kakikakakkukakukukikiskikiskukukakikakakku..
hahaha.. mainan time skola rendah..

hysMan.. said...

macam dewa19..hehehehe..
sengal dlm industri muzik yg membawa depa berjaya la nih..
hehe..

aku hanya mengiyekan saje..
:)

Naz said...

Lela..
ntahla... buat2 paham jer la... hahaha...

Naz said...

Fina..
tergeliat lidah aku nak menyebutnya...

Naz said...

Man...
nasib menyebelahi depa. yg penting, kena berani buat kelainan...

apa yg ko iyerkan tu??

hysMan.. said...

aku meniyerkan ape yg dikata oleh bro DJ..
huahahahaa...;p

Naz said...

Man...
tu semua adalah fitnah semata2... grrr..

FiNa said...

eelah man nieh!!


naz, tegeliat ek??
cube lagi sampai tak tergeliat ek, ade makne perkataan tu..

hysMan.. said...

aku tak masok campor...
ku hanya menurut perintah..
cheewahhh!!!

Fina,aku bolehhhh jugak!!
kakikakakkukakukukikiskikiskukukakikakakku...pergghhh!!!
sempoiii..
:p

FiNa said...

copy paste bole la bro.....

Naz said...

Fina..
hehehe....

hysMan.. said...

oit,aku tak maen la copy paste aku cuma drag n drop..hehee..
(hang boleh kaa??)