Followers

Tuesday, September 15, 2009

Bila ...


Email dari Man...

Bila kita sayang orang tu
Kita terima je apa yang org tu kata
Tapi bila dia kata kita?
Hati kata takpe manusia tak sempurna

Bila kita sayang orang tu
Kita tunggu dia lama pun tak pe
Tapi bila dia tunggu kita???dia marah2
Hati kata ala, adatlah ada yang menunggu dan ditunggu

Bila kita sayang orang tu
Kita tak tido pun tak pe layann dia yang tengah bosan,
Tapi bila kita bosan
Ada dia layan kita?
Hati kate tak pe dia busy kott

Biler kita sayang orang tu
Kita gaduh dengan dia, kita diam je
Tapi dia heboh 1 dunia
Hati kata tak pe, dia tension tuu

Bila kita sayang orang tu
Kita call nak cakap dengan dia
Tapi dia gayut dengan orang lain
Bila jadi cam tu
Hati kata, tak pe, dia ada hal nak cakap dengan kawan dia

Bila kita sayang orang tu
Kita bercerita dengan dia,cerita dengan tunggul lagi baik
Tapi bila dia bercerita dengan kita
Kita dengar, semua kite ingat
Hati kata tak pe sayang katakan…

Bila kita sayang orang tu
Kita dengan dia lapar
Tapi kita bagi semua roti kita kat dia
Hati kata, ala jagalah hati dia, kesian dia….

Bila kita sayang orang tu
Kita sanggup bagi dia rehat bila dia letih,
Tapi bila kita letih, dia suruh jugak kita layan dia bila dia bosan
Hati kata,bukan selalu pun..

Bila kita sayang orang tu
Kita jadi macam orang gila dengar dia sakit,
Tapi bila kita sakit,
Dia siap kuar dengan kawan2 dia,
Hati kata, ala tak pe,tak kan dia nak berkepit dengan kita 24 jam

Bila kita sayang orang tu
Kita tak pernah pentingkan diri sndri
Tapi dia hipokrit tahap gaban
Hati kata tak pe, dia memang macam tu kena lah terima..

Bila kita sayang orang tu
Kita sayang nak tinggalkan dia selamanya
Tapi dia tak tahu kita berdepan dengan maut,
Walaupun kita sakit,dia kata kat kita,sakit biasa2 je, jangan nak mengada-ngada
Hati kata,macammanalah dia bila kita tak ada, mesti dia gembira....

Naz : Sederhanalah dlm semua hal...

13 comments:

Solehah said...

lepas dah tak ada mula la dia nak buat puisi, kalaulah......

ashley said...

Kita kena sayang Allah berlipat ganda..sebab sayang yang lain lain tu bersifat sementara...

itafukada said...

alahai...bila anda kata begitu, terasa sungguh tepat..huhu..

azzaliena suziantie said...

lepas dah hilang sorang baru lah nnak mencari balik

mamai said...

bila kita benci orang itu maka semua yang kita sayang dahulu juga kita benci

Tfaaaaaa said...

sedih je bace ni

hysMan.. said...

benci tp sayang...
walaupun perit utk ditelan..
hidup kena diteruskan..
walau ape pn karenah org yg slalu dgn kita,kita terima saje laa..mane yg tak puas hati berdoa semoga Allah bukakn pintu hatinya..
:p

Amieynna Amin said...

btoll tu..
bile da sayang..
sume kite terima..

Seri said...
This comment has been removed by the author.
Seri said...

tapi kalau macam ni lama-lama terkakis juga cinta itu...
sepatutnya ada 'give & take'...
Cinta abadi hanya untuk Ilahi...
bukan comform pun dia pasanagn hidup kita...
berpada-padalah...

~MRS.KECHIK~ said...

erm..tu bile kite syg org tu..bile benci..sume dah xde makna..

Redynne™ said...

apa2pun.. cinta itu tetap indah...

*think positive..:)

niEna hailani said...

jangan berlebihan..
kalau ada jodoh ada laaa