Followers

Tuesday, November 24, 2009

Kalau berani berpoligami


Email dari Ida
Seorang suami sedang mencari-cari helah untuk membolehkan dia berkahwin lagi.

Antara alasan yang diberikannya:

Suami : Lelaki kawin 3 baru lah sah

Isteri : Kenapa pula?

Suami : Cuba terjemahkan ke dalam Bahasa Inggeris, "satu"is one,
"dua"is two,
"tiga"is three (isteri). Baru betul dan sah!.

Isteri : Tapi abang kena faham Bahasa Inggeris, terutama tentang "singular" dan "plural"

Suami : Berkenaan apa tu?

Isteri : Satu tu "Singular"; dua atau lebih "Plural"

Suami : Contohnya?

Isteri : One car sebagai singular, two cars sebagai plural. Apa bezanya?

Suami : Ohhh.. tambah huruf "s" untuk yang plural

Isteri : Betul tu. Sama juga la untuk abang

Suami : Macam mana pula boleh sama?

Isteri : Satu isteri abang MAMPU, jika dua isteri dah jadi plural, maka abang MAMPUS, tambah "s" je, kan ?

Lepas daripada tu, si-suami tidak pernah lagi berceritakan hasratnya untuk berkahwin lagi...

Naz : :p

6 comments:

GhOsToNe said...

huhuhu..

ak pn x teringin nak berbini apatah lagieyh brpoligami!hahaha

Cik Cookie said...

mmg cr nahas laa

mamai said...

cerdik hahaha

mamai said...

cerdik hahaha

meorazor said...

hahaa..ciss!

tak aci tol.kne carik taktik lain nie

FiNa said...

hohoh.. pandainye istri dieee