Followers

Wednesday, December 30, 2009

Kepada Wanita Cantik...


Seorang anak laki-laki kecil bertanya kepada ibunya
"Mengapa ibu menangis?"

"Karena aku seorang wanita",
kata si ibu kepada anaknya..

"Aku tidak mengerti", kata anak itu.

Ibunya hanya memeluknya dan berkata,
"Dan kau tak akan pernah mengerti"

Kemudian anak laki-laki itu bertanya kepada ayahnya,
"Mengapa ibu suka menangis tanpa alasan?"

"Semua wanita menangis tanpa alasan",
hanya itu yang dapat dikatakan oleh ayahnya.

Anak laki-laki kecil itu pun membesar menjadi seorang laki-laki dewasa, tetap ingin tahu mengapa wanita menangis.

Akhirnya ia berhubung dengan Tuhan, dan ia bertanya,
"Tuhan, mengapa wanita begitu mudah menangis?"

Tuhan berkata:



"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan "
"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya "
"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh "
"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan,
bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya "
"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya "
"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik
takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada di sisi suaminya tanpa ragu "
"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan.

Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan pada waktu bila pun ia diperlukan."


"Kau tahu:


Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk badan yang ditampilkan, atau bilaman ia menyisirkan rambutnya."
"Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, karena itulah pintu hatinya -
tempat dimana cinta itu ada." Kirimkan ini kepada setiap wanita cantik yang Anda kenal hari ini untuk memperingati Bulan Sejarah Wanita.
Anda akan menambah
harga diri wanita!
Karena setiap Wanita itu Cantik.
Kirimkan juga kepada setiap lelaki
agar sentiasa dapat menghormati wanita,
siapapun mereka
ibu, isteri, kekasih, kakak, adik
dan bahkan wanita yg tidak ia kenal yg kebetulan berada di dekatnya..

Naz : Cantik di hati, cantik di luar...

30 comments:

kasihkuamiera said...

aku wanita cantik...waaaaaa
larikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

Naz said...

cik Miera...
uikhh... mengaku tu?? hahahaha....

kasihkuamiera said...

dh tu nk tunggu naz puji..lmbt lg..terpksa la puji diri sendiri :p

Naz said...

cik Miera...
oklah... awk ni amat cantik sekali... ahaks..

Farhana said...

Bapak.. Tengkiu atas entry ni.. Ahaks.. Wakil untuk seluruh kaum wanita.. Hehehehe.. ;)

~ nyampah gambar tu, saje laa tu.. ;p

Naz said...

cik Hana...
samer2... bapak jawabkan mewakili seluruh kaum lelaki... ahaks..

~jgn la menyampah.. aww :p

Farhana said...

Ehhh.. Bapak kaum lelaki ke??? Laaa.. Abes tu awat aww aww.. Tak kuase mak tau nyah.. Hahaha.. ;p

Naz said...

cik Hana...
yg aww..aww tu pokcik nyanyi lagu Sarah Raisudin lah... yok karok :p

Farhana said...

Saye tak brani nak karok ngan org yg sgt hebat dalam bab pitching ni.. Gerunnn arr ngan otai2 nih.. Ahaks.. ;p

Amieynna Amin said...

saya mengaku..
saya wanita..
hehehe..
cantik x saya?

~terlebih sudah~

Naz said...

cik Hana...
gerun?? ala, sajer la tu wat alasan :p

Naz said...

cik Mynna...
yer.. kamu juga sangat cantik... semakin berseri2.. ;)

GhOsToNe said...

memg wanita amat mdh mgeluarkn airmata...

tp ade jewk laki leh nangis dgn senang jgk!

Naz said...

GhOsToNe...
wanita tu special kan... setitis air mata seribu rahsia... huhuhu...

lelaki yg senang mengeluarkan air mata tu boleh berlakon criter2 sedey... hehehehe

GhOsToNe said...

huhuhu...

ak ade tgk rncangan macam2 aznil aritue..

kalo ko tgk..ade sesi tacing2..

ak tgk ade lew diewowg zoom kat sowg laki yg memg meleleh air mata diew..

muka hensem gilew..

tp mmg nangsi tahap cipan r!!

Naz said...

GhOsToNe..
hah?? ader2.. aku ada tengok.. pelakon drma tu kan?? hahahahaha... memang pandailah dia amek mood sedey... tahap cipan??? hahahaha....

Nazz said...

Salam...

Huhu.. aku cari pompuan cantik.. hik hik

niesz said...

hihi..betul2!kene cntik luar n dalam..br perfect tuk jd pompuan solehah..if luar kurg cntik ckit pon ape slh nyer kan..yg penting dlm mesti mau baik..ehe..

Poppy Gusriharso said...

Hi....

Do you like go to shopping but do not have much time...

Hmmmm.... find Your passion at this site www.ipopscollections.com

:)

Poppy Gusriharso said...

Hi....

Do you like go to shopping but do not have much time...

Hmmmm.... find Your passion at this site www.ipopscollections.com

:)

Redynne™ said...

Airmata wanita jatuhnya kepipi..
Airmata lelaki jatuhnya kehati...

hmmmmmm...

Cik Cookie said...

Syukur sebab dilahirkan wanita.
tang susah jd wanita adalah nafsu.
nafsu shopping.
alahaiii..

Seri said...

rupa yg elok dimanja jgn dimanja -lagu seroja-

Naz said...

Nazz...
Waalaikumsalam...
pompuan cantik?? ahaks.. cari yg cntik luar dan dlm... ;)

Naz said...

niesz..
betul2.. biar kat luar kurang menawan, asalkan hati bersih. nnti yg kat dlm tu akan menyerlahkan kecantikan yg sebenarnya... miss universe pun kalah tau.. ;)

Naz said...

Poppy Gusriharso..
thank you 4 ur invitation.. but i have no time to do it.. ;)

Naz said...

cik Red...
hmmm... saya tengah fikirkan sekali lagi peribahasa tu... hmmm... ;)

Naz said...

Cik Cookie...
syukran2...
nak elak shopping senang jer kot.. potong semua kad kredit. pastu semua gaji masukkan dlm ASB dan tinggalkan manan yg perlu saja... hehehe

Naz said...

Seri...
yok karoke cik Seri.. mcm ada talent jer.. :)

atie said...

Salam Naz..

N3 yang baik untuk kaum wanita pandai naz menulis n3 nie.... tq.. ada gak manusia yg bergelar lelaki di muka bumi nie yg masih mengakat martabat wanita.....