Followers

Tuesday, March 2, 2010

7 Jenis Cinta


Assalamualaikum.. dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.. dengan memahami jenis kisah cinta kita, happy ending bukan sekadar mimpi & nak tahu apa saja cerita cinta itu?? Jom..

1. CINTA PERTAMA
Kadang-kadang boleh berubah seiring dgn waktu. SO, pandai2la bagaimana merawatnye supaya cinta pertama tetap segar..first love never dies..yang pertama belum tentu yg terbaik..tetapi yang terakhir biasanya yg terbaik..

2. CINTA PEMBIMBING
Hmm..yg ni biasanye dialami oleh sebahagian besar wanita. Kebanyakan drp kita ingin mendapatkan pasangan yg blh memberi pengetahuan tentang segalanya. Pasangan yg juga blh menjadi guru , seorang yg blh kita jadikan idola dan yg dpt menolong mengembangkan bakat @ diri kita.

3. CINTA MENGGODA
Seseorang yg terlalu mencintai kekasihnya, walaupun telah ditinggalkan pergi tetap yakin bahawa si dia tetap akan kembali kepadanya.

4. CINTA BERBEZA STATUS
Hal ini tak jadi masalah andainya kedua2 belah pihak aman bahagia. Tapi perbezaan status social yg terlalu jauh kadangkala blh membuat salah satu pihak merana&bila ikatan emosi di antara keduanya kurang kuat&mcm kisah cinta Kassim Selamat peniup saksofon dgn Sabariah anak Nyonya Mansor tu la&

5. CINTA 3 SEGI
Tak kurang juga ada wanita yg tertarik kpd lelaki yg dah terikat atau sebaliknya ada wanita yg gemar main cinta walaupun dah terikat. Dalam hal ini, terikat itu telah menimbulkan cabaran dan dugaan yg cukup sukar ditepis.

6. CINTA SI PENYELAMAT
Ini kisah cinta apb kita selalu menolong si dia setiap waktu, setiap masa. Si dia menganggap bantuan kita ikhlas, sedangkan kita pula menunggu balasannya..so, berikanlah cinta yg tulus kpdnya..Think positive!

7. CINTA DAN USAHA
Cinta itu perlukan usaha jugak..mana boleh kita duduk dalam rumah menunggu saja org masuk meminang..usaha kene ada juga. Oleh itu..berusahalah kita utk mendapatkan cinta yg kita inginkan&

Apa yg pasti&cinta yg Agung itulah yg kekal abadi&kasih manusia sering bermusim&sayang manusia tiada abadi&Kasih Tuhan tiada bertepi..sayang Tuhan janjiNya pasti..

wassalam… ”

Naz : Ada apa dengan chienta??

4 comments:

Cahaya Yang Riang Gembira said...

Tak ada apa-apa pon dengan cinta.. Heehee..

Cinta adalah kehidupan.. Heeee.. :)

Nand Nasyari said...

sedang mencari cinta..hak3 :P

Anonymous said...

CINTA itu..boleh diumpama seperti makan sambal belacan, walau pedas hingga mengalir air mata namun masih dimakan jua...hahaha

merepek plak..:D

Unknown said...

Naz lupa lg beberapa kategori..

Cinta $$$$$..

Cinta Nafsu..

etc2..

hik2