Followers

Thursday, March 25, 2010

Malam Jumaat


MALAM JUMAAT

Malam itu malam Jumaat. Kassim ingin beristirahat awal bersama
isterinya, dia fikir dia akan dapat banyak ganjaran jika berbuat begini.
Ganjaran paling nyata ialah hakikat dia kini sudah mempunyai lapan orang
anak: empat daripada mereka masih kecil lagi. Yang bongsu masih lagi
menyusu

"Malam ini kita tidur awal. Malam jumaat" kata Kasim pada Ani,
isterinnya yang sedang menyusu anak bongsu mereka

" Tak boleh bang. Sebab anak anak kita masih belum tidur, nanti saya
tidur kan mereka dulu"
" Baiklah awak uruskan mereka. Abang akan ke bilik sebelah membaca
Al-quran" balas Kassim, sambil ke bilik air mengambil wudhuk, setelah
mendapat kan songkok. K itab al-quran dan meminum seteguk air sejuk
Kassim bersedia untuk memulakan kerja ibadahnya?

"BISMILLAHHIRROHMANNIRROHIM"

" Bang anak? Anak dah tidur" Terkejut Kassim mendengar suara Ani yang
membawa khabar baik kepadannya dalam jangkamasa yang begitu singkat

" SODAQALLAHULAZEEM "
Tu lah dahsyat nya malam Jumaat......

Naz ~ Erkk... Dasyatnyer... :))

7 comments:

Jamal Rafaie said...

Haha.. Dalam maksudnya tu.. Penangan malam jumaat..

atie said...

Salam Naz..

macam tak nak je bagi komen......tapi masa nie la isteri2 nak kutip pahala...

mamai said...

malam jumaat sunat malam lain wajib hahahahah

pakcik kordi said...

pergh...kakakakhH!!!!

Cik Akma said...

hakhakhakkk hahahahahaah :D

GhOsToNe said...

hahah!!!
yg x kawen nk wat ape ek malam jumaat???

pR!nceSs said...

slm..ghostone:apa kta bca YASIN....