Followers

Friday, July 31, 2009

Mengambil Saham untuk merelisasikan hajat anat-anak di RKH, RSK & RAPR

Assalammu’alaikum wrt. Wbt.


Mohon diperpanjangkan kerana ramai yang mencari tempat BERAMAL JARIAH, tetapi disebabkan tidak kesempatan membaca EMAIL dan capaian kepada INTERNET mereka tidak mendapat maklumat. Usaha anda ini ada saham di sisi ALLAH swt. Insya Allah.



Maafkan kami sekiranya email ini menggangu ketenteraman tuan/puan. Kami lakukan ini demi kebajikan dan kesejahteraan anak-anak yatim dan golongan Asnaf Zakat di Rumah Amal di bawah naungan YKPPM. Marilah kita mengambil SAHAM bersama merealisasikan impian anak-anak di RKH, RSK & RAPR ini.



KEPERLUAN MENDESAK RUMAH KASIH HARMONI (RKH), RUMAH SIRAMAN KASIH (RSK) & RUMAH AMAL PERMATA ROHANI (RAPR)



Usaha untuk membantu anak-anak di RKH & RSK ini kami teruskan dengan mempelawa tuan/puan untuk membantu mencari keperluan yang sangat mendesak buat masa kini di RKH & RSK.



Ada pun keperluan yang dimaksudkan itu ialah simpanan beras dan kenderaan (Samada Van atau Bas).



Sekiranya dato’/datin/tuan/puan ingin butiran lanjut dan terperinci berhubung dengan perkara di atas, seperti surat pengecualaian cukai jualan untuk membeli Van atau Bas dan dokumen-dokumen lian sila hubungi Mak Kamariah. Bas/Van ini akan dikongsi kegunaannya untuk ketiga-tiga rumah amal yang berkenaan.



Sumbangan untuk menjelaskan bil-bil utiliti RKH, RSK & RAPR sila hubungi: Pn. Fauziah: 013-2575244



KIRAAN FIDYAH: Lamanweb: e-zakat.com.my/baru/ibadah/kalkulator_fidyah.asp



P/S: Tadika Ummu Ain adalah sukarealawan bagi pihak RKH & RSK di kawasan Lembah Kelang, wakil dari pihak kami (TADIKA UMMU AIN) kebiasaannya wakil mereka akan ke RKH & RSK pada setiap hujung minggu, sekiranya ada kiriman keperluan tuan/puan boleh hubungi mereka di talian:


019-3133430 / 0133303430 sebelum hari Sabtu pada setiap minggu.



SUKAREALAWAN BAGI PENGUMPULAN BERAS BAGI RKH, RSK & RAPR:



Lembah Kelang : Ust. Zahari – 013 3303430



Semenyih & Beranang : Usth. Zaiton - 019-2645313



Kajang & Bangi : En. Ku. Hafiz - 012 4374379



Putrajaya, Puchong : Hanim Pfordten - 019 2985228



Petaling Jaya : En. Zuki – 012 7697457 / 03 78038426



Sentul, Gombak : Pn. Fida – 013-5133139



UNTUK KETERANGAN LANJUT SILA LAYARI: www.rumahamal.org



Untuk kemudahan anda menyumbang secara ONLINE sila gunakan akaun:



No. Akaun MAYBANK: 5121- 8313- 4032

(RUMAH KASIH HARMONI)



Sila emailkan maklumat sumbangan anda kepada: rkh@rumahamal.org



Segala sumbangan anda kami dahului dengan ucapan jutaan terimakasih semoga ianya dinilai sebagai amal ibadah dan jariah di sisi Tuhan.



Setiap sumbangan melebihi RM500.00 akan diberikan resit pengecualian cukai pendapatan
(atas permintaan) :
Ruj: LHDN. 01/35/42/51/179-6.5132





WAKAF KEKAL/GUNA HARTA ANDA UNTUK TUJUAN AMAL-JARIAH



Hasil dari maklum balas netters terhadap Konsep Pendidikan & Kebajikan yang diketengahkan oleh Rumah Kasih Harmoni (RKH) dan Rumah Siraman Kasih (RSK) pihak kami bercadang untuk membuka sebuah lagi rumah amal di kawasan Lembah Kelang. Pihak kami telah ada senarai anak-anak yatim dan asnaf zakat yang memerlukan naungan dan sepasang suami isteri yang dikategorikan sebagai golongan asnaf zakat yang sudi untuk menjaga anak-anak yang memerlukan naungan ini.



Rasional usaha ini dibuat ialah atas dasar berikut:


-

Terdapat golongan miskin dan miskin tegar di bandar kerana kos sara hidup yang tinggi.



- Ramai juga golongan Asnaf Zakat berada di kawasan Lembah Kelang.



- Terdapat juga golongan Anak Yatim dan anak-anak Ibu Tunggal yang tidak terbela di kawasan bandar.



- Terdapat banyak rumah2 banglow terbiar, daripada terbiar elok dimenafaatkan untuk penempatan golongan-golongan di atas. Ada saham untuk pemilik rumah berkenaan.



- Warga Lembah Kelang yang berkemampuan agak sibuk untuk pergi menzirahi rumah-rumah amal yang terpencil. Usaha ini memudahkan golongan ini untuk menziarahi dan menyumbang kepada mereka.



- Tenaga sukarelawan yang ramai terdapat di Lembah Kelang



Bagi merealisasikan hasrat murni ini tuan/puan boleh menyumbang dalam berbagai cara:



MEMBIAYAI:


- Sewaan bulanan bangunan


- Bil-bil utility


- keperluan dapor


- Belanja persekolahan pelajar


MEMBIAYAI ASET TETAP (TERPAKAI atau BARU):



A. Katil dan tilam untuk asrama



B. Keperluan dapur asrama



C. Keperluan bilik-bilik : Dewan utama dan bilik-bilik



D. Kerusi dan meja untuk kelas Tadika & Kafa/Tuisyen



E. Kenderaan (van/bas) bagi pengangkutan dari asrama ke tadika/sekolah



BANGUNAN UNTUK DIWAKAF-GUNA:



Mencari tuan-tuan rumah yang ingin MEWAKAF GUNA rumah yang sesuai untuk di duduki oleh seramai 20 hingga 40 orang pelajar, berumur di antara 5 hingga 12 tahun.



MENDAFTAR SEBAGAI SUKARELAWAN:



A. Tenaga pengajar/tuisyen/guru agama



B. Pengendali laman web



C. Tenaga perhubungan bagi usaha menacari penaja dan dana



D. Wakil perhubungan bagi kerja-kerja pendaftaran dengan JKM dan PPD



DOA MENDOAKAN



Pasanglah niat yang ikhlas untuk bersama dalam usaha amal ini dan sama-samalah kita doa mendoakan sesame kita agar segala usaha yang kita lakukan akan dinilai oleh ALLAH sebagai satu AMAL TAQWA untuk bekalan kita bersama di hari AKHIRAT kelak. Amin Ya Rabbal Alamin.



Kami rasa inilah masa yang sesuai untuk kita mula bergerak, kerana persekolahan sesi 2008 akan berakhir tidak lama lagi, dimana anak-anak di Tadika (RKH) yang ada sekarang akan mendaftarkan diri ke Sekolah Kebangsaan pada sesi 2009 dan anak-anak di asrama Sekolah Rendah (RSK) akan membuat persiapan untuk kemasukan musim persekolah baru.



Sekiranya ada apa-apa cadangan dan sumbangan sila hubungi :



Puan Rohana : 019-3133430



Ustaz Zahari : 013-3303430



Lamanweb: www.rumahamal.org/wakaf.htm




Sekian, semoga yang membantu akan dibantu, wassalam.



Yang berusaha,



SUMAYYAH PFORDTEN



Emal: sumayyah@rumahamal.org



Sukarealawan RKH, RSK & RPR



HP: 0136968546



(A) RUMAH KASIH HARMONI – 001775722-M


(a) SELANGOR:


No. 12, Jalan 8/5, Bandar County Homes, 48000 Rawang, Selangor D.E.
PENGURUS: Usth. Muthi’ah bt . Yaakob: HP: 019-2649430 / 013-6397015


(b) PAHANG:


No. 20, Lorong Cemerlang 2, Taman Cemerlang, 26820 Kuala Rompin, Pahang.

LAMANWEB: www.rumahamal.org/rkh_pahang.htm


PENGURUS: Puan Sakinah Yusof – HP: 014-8739138



(B) RUMAH SIRAMAN KASIH


No.20 , Jalan 7/22, Fasa 2, Puncak Alam, 42300, Shah Alam, Selangor D.E.

LAMANWEB: www.rumahamal.org/rsk.htm


PENGURUS: Mak Kamariah - HP : 016-3313546 / 013-3492273



(C) RUMAH PERMATA ROHANI


No. 43, Jalan DM 3/2, Taman Desa Mas, 48000 Rawang, Selangor Darul Ehsan.
LAMANWEB:
www.rumahamal.org/rapr.htm


PENGURUS:
Ustazah Nurul Huda Daud: 013-6430355


Naz : Jom menderma... :-)

62 comments:

tengku_fir21 said...

boleh ker klu nk ge melawat???

mamai said...

insyaalah akan dilaksanakan

Naz said...

tengku_fir21...
boleh, dialu2kan.. alamat pun ada utk kita g ke sana...

Mamai...
Insyaallah... :)

hysMan.. said...

insyaAllah akan ku..

~aku ade niat,satu ari nnt klu ar aku kaya,aminn..aku nak derma ke umah rohani seumpama nih dgn nilai yg byk dan bubuh nama aku sbg hamba Allah..
hehe..inysAllah..

Naz said...

Man...
ish.. jejaka hensem mana pulak ni. siap pakai baju kaler biru lagik... hehehehe....

aku juga ada cita2 mcm ko tu Man... kita berma bnyk2 dan x letak nama.

sama2 kita berusaha ke arah tu.. amin... :)

Redynne™ said...

mudah2an dipermudahkan..

thnx share info ye incik naz..

miss GAZA said...

ish
rasa lama sungguh x derma-menderma kat orang ni..
=(

Anonymous said...

buy valium online generic valium thailand - number on valium pill

Anonymous said...

order diazepam diazepam dosage for high - buy diazepam online india

Anonymous said...

alprazolam buy brand xanax europe - xanax 66 257

Anonymous said...

buy diazepam buy diazepam online no prescription usa - diazepam 10 mg dogs

Anonymous said...

diazepam 10 mg diazepam side effects blood pressure - diazepam online india

Anonymous said...

buy ativan online ativan plus alcohol - lorazepam 1 mg side effects

Anonymous said...

zolpidem ambien buy ambien 10mg online - buy ambien cr online no prescription

Anonymous said...

buy xanax overnight delivery xanax and drug testing erowid - xanax bars highest mg

Anonymous said...

buy xanax online xanax and alcohol heart attack - xanax withdrawal 1 mg daily

Anonymous said...

buy lorazepam online ativan side effects morphine - cheapest ativan online

Anonymous said...

soma online carisoprodol with vicodin - carisoprodol legal status

Anonymous said...

ambien for sale online ambien sleep study results - price of ambien at costco

Anonymous said...

carisoprodol drug generic soma online - carisoprodol off label uses

Anonymous said...

carisoprodol no prescription methocarbamol generic soma - soma drug fibromyalgia

Anonymous said...

buy valium in uk valium 10mg mri - valium pharmacy india

Anonymous said...

buy ambien online drug interactions propranolol ambien - generic ambien zolpidem side effects

Anonymous said...

order soma online buy soma online no prescription overnight - soma generic price

Anonymous said...

valium pill valium vs xanax for anxiety - canadian pharmacy no prescription valium

Anonymous said...

discount ambien ambien generic cost at walmart - price of ambien with insurance

Anonymous said...

soma muscle buy soma shampoo - buy soma online legal

Anonymous said...

Blogger: " * KoTaK E-MaiL * " - Post a Comment prednisone acne - prednisone prednisolone http://www.ourdailybreadmarket.net/#prednisone-prednisolone

Anonymous said...

Blogger: " * KoTaK E-MaiL * " - Post a Comment buy rimonabant - buy rimonabant online http://www.a6soft.com/#buy-rimonabant-online

Anonymous said...

Blogger: " * KoTaK E-MaiL * " - Post a Comment order ativan online - ativan cost http://www.ativanonlineoffer.com/#ativan-cost

Anonymous said...

Blogger: " * KoTaK E-MaiL * " - Post a Comment buy prednisone - buy prednisone online http://www.ourdailybreadmarket.net/#buy-prednisone-online

Anonymous said...

Hello, buy cheap azithromycin - azithromycin sale http://www.zithromaxonlineprice.com/#azithromycin-sale

Anonymous said...

Index Crimes Drugs acomplia uk - buy acomplia rimonabant http://www.buydiscountedisotretinoin.net/#buy-acomplia-rimonabant

Anonymous said...

Hello, generic propecia online - order propecia online no prescription http://www.bigdocpoker.com/#generic-finasteride-no-prescription

Anonymous said...

Hello, buy atomoxetine online - strattera sale http://www.lasmaracasonline.com/#strattera-sale

Anonymous said...

Morphine Drug Street Value acomplia for sale - acomplia without prescription http://www.buydiscountedisotretinoin.net/#acomplia-without-prescription

Anonymous said...

Hello, buy atomoxetine no prescription - purchase strattera online http://www.lasmaracasonline.com/#purchase-strattera-online

Anonymous said...

Hello, order lasix - cost of furosemide http://www.jacksbackyarddallas.com/#cost-of-furosemide

Anonymous said...

Hello, cheap lipitor 40 mg - cheap lipitor online http://www.costoflipitoronline.net/#cheap-lipitor-online

Anonymous said...

Hello, cytotec without prescription - cheap cytotec no prescription http://www.cytotecforlessonline.net/#cheap-cytotec-no-prescription

Anonymous said...

advitleva premarin online pharmacy - premarin pills http://www.premarindiscount.com/

Anonymous said...

Medication Error Articles topiramate 25mg - order topamax online http://www.topamaxbetterprice.com/

Anonymous said...

dalsCleax buy atomoxetine no prescription - purchase strattera online http://www.stratterabestprice.com/#purchase-strattera-online

Anonymous said...

dalsCleax discount valium - diazepam online pharmacy http://www.diazepamonlinesale.com/#diazepam-online-pharmacy

Anonymous said...

dalsCleax order ciprofloxacin - ciprofloxacin online pharmacy http://www.ciproonlinerx.com/#ciprofloxacin-online-pharmacy

Anonymous said...

Information On Drug Climara buy adipex online - adipex 37.5 http://www.thevinebar.com/ - [url=http://www.thevinebar.com/]buy adipex [/url]

Anonymous said...

Arthrists Medications meridia diet pills - buy sibutramine http://www.meridiaonlineorder.net/#buy-sibutramine , [url=http://www.meridiaonlineorder.net/#sibutramine-price ]sibutramine price [/url]

Anonymous said...

Friends, order prozac - prozac online no prescription http://www.prozaccheaponline.net/#prozac-online-no-prescription , [url=http://www.prozaccheaponline.net/#fluoxetine-online ]fluoxetine online [/url]

Anonymous said...

t, levitra pills - levitra online http://www.levitrapillsforsale.net/#levitra-online , [url=http://www.levitrapillsforsale.net/#buy-vardenafil-online ]buy vardenafil online [/url]

Anonymous said...

t, buy cheap levitra - cheap generic levitra http://www.levitrapillsforsale.net/#cheap-generic-levitra , [url=http://www.levitrapillsforsale.net/#buy-levitra-no-prescription ]buy levitra no prescription [/url]

Anonymous said...

tfv maxalt price - maxalt without prescription http://www.maxaltonlinesale.net/#maxalt-pills, [url=http://www.maxaltonlinesale.net/#maxalt-pills]buy maxalt [/url]

Anonymous said...

tfv [url=http://www.lamisilonlinerx.net/#terbinafine-online-pharmacy ]lamisil pills no prescription [/url] - cost of lamisil - order lamisil online http://www.lamisilonlinerx.net/#terbinafine-without-perscription ,

Anonymous said...

tby buy lasix furosemide - buy lasix furosemide http://www.lasixforsaleonline.net/#buy-lasix-furosemide , [url=http://www.lasixforsaleonline.net/#buy-lasix-without-rx ]buy lasix without rx [/url]

Anonymous said...

rvb plavix medication - order plavix http://www.plavixonlinesales.net/#order-plavix , [url=http://www.plavixonlinesales.net/#order-plavix-online ]order plavix online [/url]

Anonymous said...

buy tramadol online order tramadol online - cheap tramadol online overnight delivery

Anonymous said...

ooo!!! Topamax Online - cheap topamax http://www.cheaptopamaxorder.net/#topamax-online, [url=http://www.cheaptopamaxorder.net/#topamax-online]Topamax Online[/url]

Anonymous said...

ooo!!! Cheap Topamax - cheap topamax no prescription http://www.cheaptopamaxorder.net/#cheap-topamax, [url=http://www.cheaptopamaxorder.net/#cheap-topamax]Cheap Topamax[/url]

Anonymous said...

2013 cheap wellbutrin - cheap bupropion http://www.wellbutrinforsaleonline.net/#order-zyban, [url=http://www.wellbutrinforsaleonline.net/#wellbutrin-online]order zyban[/url]

Anonymous said...

g, imitrex for sale - imitrex without prescription http://www.emiratesosteoporosissociety.com/#imitrex-without-prescription , [url=http://www.emiratesosteoporosissociety.com/#sumatriptan-online-no-prescription ]sumatriptan online no prescription [/url]

Anonymous said...

g, Buy Assignments - http://www.onlinewritinghelp101.com/#buy-assignments, [url=http://www.onlinewritinghelp101.com/#buy-assignments]Assignment Solution[/url]

Anonymous said...

Hi, buy reductil online - reductil price http://freedishprogram.com/, [url=http://freedishprogram.com/]buy generic sibutramine [/url]

Anonymous said...

4, order strattera - buy atomoxetine http://www.stratterabenefits.net/#buy-strattera, [url=http://www.stratterabenefits.net/#atomoxetine-online-pharmacy]buy strattera[/url]