Followers

Wednesday, July 1, 2009

Wang Hantaran


Emak kepada Minah : "Yerlah... anak saya blajar lulus universiti.... tak nak

bilang baper... tapi biar lah patut-patut.... selalunya yang belajar

tinggi dalam lingkungan 10 Ribu.... tapi ini lah satu satunya anak pompan

saya.... harap harap paham jerlah~"

Emak kepada Mat : "Saya paham maksud awak... tapi saya harap awak pun paham lah

yer... kalau terlampau tinggi harus ditangguhkan nanti... biarlah

dicepatkan biar jauh dari maksiat..."

Emak kepada Minah : "Kalau awak tak mampu... Anak saya nie bukan tak laku...

ada banyak lagi yang tunggu..... dah lah harga rendah.... nak cepat pulak

tuh... apa nanti orang cakap..."

Mat : "Yerlah makcik... Makcik nie jual anak ke kereta? Takda macam

gini.... SEKARANG jugak saya DOWNPAYMENT 2 Ribu... Saya bawak balik anak

makcik.... Malam nie saya TEST DRIVE DULU SEMUA.... kalau dalam semua

BAIK.... Jangan cakap 10 RIbu 12 Ribu pun saya letak... tapi kalau dah

LEMAU, ENJIN PUN TAK BAGUS tuh anak makcik DENGAN DEPOSIT DEPOSIT semua

MAKCIK boleh simpan!!"



Naz : Jangan jual anak anda... ;)

30 comments:

Bro Framestone said...

he..23x gelak besar aku baca... mesti ramai dah test drive ek.. if ok baru lah leh letak harga tgi2 kan

out of topic--> insya'lah aku sentiasa berwaspada.. tapi kata orang la kan...malang mne de bau..

Bro Framestone said...

out of topic--> sorry Naz hari tue turun Ipoh xbeli limau bali untuk mu he..23x mmg xbeli pe2 pun..dgn kete rosak n aku terpakse amik EL sehari.

Mmg ramai yg berjiwa kaco onar cam tue..yg jadi mangsa penulis blog yang beretika seperti kita. kita berblog pasl hal kite.. yg die nk bikin onar knpe pulak.. betul kan

mamai said...

ya bagus betul...nasib baik aku dah kawin hahahaha

Siti Nursyahidah Mohamad Khalil said...

lucky bakal suami i.xya susah2 pk.hehe

Cik Cookie said...

Cik Cookie xkisah.Bape pun xpe janji LOVE.kuakuakaua

Amieynna Amin said...

pokcik..
kelihatan dsitu nama saya..
apekah maksudnye??
hikhik...

Redynne™ said...

hmmmmm..

seperti pernah kulihat ini.. tp dimanaaaa yaaa...

*hantaran melambung..lepas nikah hutang lak menggunung.. :P

anaklaut said...

salam....,

tq sudi singgah anaklaut..

Unknown said...

bukan jual anak tapi cuma mereka nak 1 majlis yg sempurna dan grand bangat

Naz said...

Framestone...
test drive?? hehehe... agak2 berapa % yg dah di test drive atau mengtest drive yer? dunia dah berada di penghujungnya....

Naz said...

mamai...
bujang 3 lagi ma... hahaha

Naz said...

Siti Nursyahidah Mohamad Khalil..
hehehe... lama x nampak. sibuk yer?

Naz said...

cookie devine...
demi cinta lautan bara sangguh direnangi.. muahahaha... selamat berkenalan... :)

Naz said...

Mina..
erk...
cerita ni tiada kaitan dng hidup atau pun yg telah meninggal dunia. sekian terima kasih....

Naz said...

Redynne..
cik Red pernah lihat ya? di mana ya?? hahaha

>jng demand tinggi2, kesian kat bakal laki...

Naz said...

anaklaut..
sama kasih...
terima kasih juga pesal sudi singgah ke kotakemail...

Naz said...

tengku_fir21...
mungkin... tp kena ikut kemampuan. :)

Amieynna Amin said...

iyolaa pokcik..
mak kite xde letak hantaran tinggi..
boleh tawar menawar lg..
hikhik

Unknown said...

haha...de plak test2x dulu...baru baya...cannot..cannot....haha

hysman said...

aku stuju..klu pompuan blajo tinggi2 pon buat ayak pon si laki boleh kena kencing manis ape ke heii weii..depa blajo jauh2,berjauhan dgn parent,yg mane tak pandai jaga diri mesti bergelumang dunia sosial yg terlebih krim..
oleh itu sekiranya hantaran tinggi yg dikenakan elok la dilakukan ape yg disuggest oleh saudara Mat..test drive....takpon drive thru' tak pon touch n go..
hahahaha...
dunia skrg..huaalahualam...

MissGAZA (FasihahAdnan) said...

haha
ikut suka kau je ye Mat!
=p

Naz said...

Mina...
boleh runding lagi?? bagus3x... ada harapan kawen cepat ni... heehehe

Naz said...

chipsmore...
inilah muda mudi zaman sekarang cik epal.. depa ingatkan anak org tu kreta ker boleh test2 jer... huhuhu...

Naz said...

Man...
hahahaha.... so, ko sokong apa yg cik Mat tu buat? tu ayat psyco jer tu. letak hantaran tinggi2, mcm nak jual anak jer. yg wajib cuma nikah sajer. apa salahnya hantarannya brupa senaskah al-Quran saja. itu lebih afdal. kalo terpaksa bergolok bergadai dan berhutang pesal nak bayo duit hantaran, lebih baik x payah kawen. kalo kawen nnti lg bnyk duit nak kena pakai, pastu mulalah bertengkar laki bini... mungkin juga bercerai berai akhirnya... x ker jd perkahwinan yg sia2... bro, ada awek touch n go ker? hehehe... :p

Naz said...

Cik Gaza...
cik Mat tu saja nak kasi paku buah keras.... hua3x...

hysman said...

mungkin itu sebab skrg ni byk kes cerai berai..
asek gadoh bayo utang bank..hehee..
btul kate ko,baek bg senaskah al-quran cokup...ni nak sampai 15riban..mak oiiii..
lari aku..tak mau....
ko mau kaa??
kawen udah nikah yg susah..
hahaa...
mmbr2 aku ramai yg jd touch n go baek yg jantan maupon bethinaa...
tp ku terkecuali oraittt..
hang paham kaa??
:)

Naz said...

mungkin juga Man.. depa ni nak kawen modal smpai berpuluh2 ribu. kalo kaya tu x per la. bila berhutang tu kena la bayar. bila dah 1 tahap x leh nak bayar tu yg jd problem. bila dah tahan, mulalah gaduh laki bini... ada yg smpai bercerai berai mcm ko ckp tu. x berbaloi kan Man?? lebih baik besederhana, tp kekal smpai ke akhir hayat...

ooo... itu mcm ka. ada yg touch & go? hmmm... aku paham. ko terkecuali erk??

hysman said...

klu aku kan..klu boleh nak nikah kat masjid sudah..buat kenduri doa selamat cokup ar..yg penting kita mengwar2kan bhw kita ni da berkahwin bukan bermegah2 lawan sape yg hantaran paling tinggi..hmmm..

tp bro,yg aku ckp touch n go tu bukan calang2 suma educated punya org..anak org kaya pon ade..kdg2 aku kesian tgk depa..cantik2,hansem2 tp perangai aku pon da takleh tegor..hmm...we juz try klu tak makan juga patut asingkn diri..so gudbye ler..
hehee..

a said...

hahaha

sekarang ni dah banyak sangat yang kena test drive

hahaha~

Along Fina said...

huhuhu..
man..
naz...

korang ni kalo bab2 ginih, expert sungguh!

jangan nakal2 erk korang...