Followers

Friday, August 21, 2009

Menjelang Ramadhan


Email dari Man...

Assalamualaikum,

Do'a malaikat Jibril menjelang Ramadhan " "Ya Allah tolong abaikan puasa ummat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut:

* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada);
* Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami isteri;
* Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya.

Maka Rasulullah pun mengatakan Amiin sebanyak 3 kali. Dapatkah kita
bayangkan, yang berdo'a adalah Malaikat dan yang meng-amiinkan adalah
Rasullullah dan para sahabat , dan dilakukan pada hari Jumaat.

Oleh itu SAYA TERLEBIH DAHULU MEMOHON MAAF jika saya ada berbuat kesalahan, baik yang tidak di sengaja maupun yang di sengaja , semoga kita dapat menjalani ibadah puasa dengan khusyuk, diberkati dan dirahmati Allah S.W.T, insyaallah.


"Selamat Menjalani Ibadah Puasa..."

p/s : Sembahyang terawih jgn tggl...

Naz : Semoga Ramadhan kali ini lebih baik dari Ramadhan sebelumnya.. Insyaallah...

39 comments:

rhapsody LiN said...

saya mintak maaf jugak...

:)

mamai said...

agar kita saling bermaafan semoga amalan di berkati

cookie devine said...

Salam Ramadhan buat Kotak Email.Semoga Ramadhan kali ini lebih diberkati...Cik Cookie mohon maaf kalau ada slh silap ms comment Kotak Email.Maafkan Cookie.

tengku_fir21 said...

salam ramadhan
semoga ramadhan ini lebih bermakna

arnamee said...

Salam ramadhan .
salam kemaafan

hysMan.. said...

Aku mesti byk buat silap..
mulut gwa lantang berkata..
hahaha..
gwa mintak ampunnn wokeh beb..
halalkan segalanyaa termasuk ilmu ko..thanx dude..

Naz said...

rhapsody LiN...
sama2 lah kita saling bermaafan dan memaafkan... :)

Naz said...

Mamai...
Insyaallah.. amin...

Naz said...

cookie devine..
salam Ramadhan juga buar cik Cookie... x ada yg apa yang perlu saya maafkan.. pasal x der salah pun... terima kasih kerana selalu memeriahkan KotakEmail ni... :)

Naz said...

tengku_fir21...
Insyaallah... Amin...
terima kasih ya... :)

Naz said...

arnamee...
sama2lah saling bermaafan di bulan yg mulia ni... :)

Naz said...

Man..
segala nya beres.. no hal punyer. kalo ko ada salah pun, dah lama aku lupakan. aku juga minta maaf kat ko yer bro.. sama2... :)

rockmetaller said...

mr naz,gua tkde slh ngn lu.tp nk mintk maaf jgk.

raya dtg umh ye...

Naz said...

rockmetaller...
hehehehe... ayat ko... :p
ok, aku pun samer... so, kita 0-0 lah yer walaupun x der buat salah pun...

ko buat la open house... atau open studio ker.. boleh aku join. hahahaha...

FiNa said...
This comment has been removed by the author.
FiNa said...

aku pon dapat email ni. tapi cam tak penah dengar je. so aku tak publish la.. nanti salah information naye la pulak.

btw, aku pon mintak maaf kat ko.. key?

Naz said...

Fina...
Sama2lah kita saling bermafan di bulan mulia ni... 0-0 okeyyy!

Redynne™ said...

sy pon nk mintak maaf gak...

zahir dn batin ye.. :)

Naz said...

Redynne...
pokcik juger... Minta maaf zahir batin... kalo ada salah silap jng simpan dlm hati... :)

miss GAZA said...

mintak maaf jugak padamu bro andai kata2ku pernah mngguris hatimu..
mintak halal segalanya ya..
=)


ku ucapkan selamat mnunaikan ibadah puasa buatmu bro..
moga ramadhan kali ni lebih bermakna wat kita semua..
ameen~

Naz said...

miss GAZA...
pkcik juga begitu... minta maaf kalo ada menyinggung cik Gaza secara x sengaja... kira 0-0 lah yer...

Anonymous said...

xanax 2mg how does xanax xr 2mg work - drug get off xanax

Anonymous said...

discount ambien zolpidem tartrate or ambien - order ambien online no prescription

Anonymous said...

diazepam 5mg valium vs xanax pain - valium 5 mg wiki

Anonymous said...

buy zolpidem zolpidem tartrate 10 mg not working - what does zolpidem er 12.5mg look like

Anonymous said...

buy diazepam diazepam 10 mg tablet myl - diazepam 5mg tablets side effects

Anonymous said...

diazepam drug valium muscle relaxant - valium side effects webmd

Anonymous said...

where can i buy xanax online order cheap xanax online no prescription - topamax xanax drug interactions

Anonymous said...

xanax generic xanax side effects muscle twitching - how does generic xanax pill look like

Anonymous said...

buy ativan online lorazepam 1 mg daily - ativan dosage .5 mg

Anonymous said...

buy xanax bars online no prescription xanax good alcohol withdrawal - xanax overdose damage

Anonymous said...

ativan drug ativan side effects depression - ativan to buy in canada

Anonymous said...

xanax no rx xanax .5 mg to get high - buy xanax online cheap mastercard

Anonymous said...

buy ativan ativan and alcohol high - ativan good or bad

Anonymous said...

order soma what is soma drug classification - best online pharmacy soma

Anonymous said...

cheapest ambien ambien side effects nightmares - ambien sleep eating stories

Anonymous said...

buy ambien online sandoz generic ambien - do drug test test ambien

Anonymous said...

buy diazepam generic valium how to purchase valium - how long does 10mg valium last

Anonymous said...

buy ambien online ambien walrus shirt - type high ambien