Followers

Friday, June 12, 2009

Kenali Jerawat


DAHI
Haba badan melampau, peredaran darah tidak baik. Minda dan badan, mungkin terlampau letih.Stress Kumpulan ini biasanya panas baran Nasihat : Pupuk tabiat tidur awal, bangun awal. Dapatkan tidur yg cukup dan minum air banyak

HIDUNG
Jerawat di batang hidung bermaksud tulang belakang kita mungkin bermasalah Di hujung hidung mungkin kerana haba perut melampau dan sisitem penghadaman tidak normal Di salah satu hujung hidung pula boleh dikaitkan dgn ovari atau sistem reproduksi

DAGU
Fungsi buah pinggang terjejas atau sistem endokrin (rembesan dalaman) lemah. Kaum wanita mudah mendapat jerawat di sekitar dagu mungkin berpunca drpd haid yg tidak teratur dan sistem peranakan yang bermasalah.

PIPI KIRI
Fungsi hati mungkin kurang lancar termasuk dilanda masalah rembesan, menyahtoksin dan penghasilan darah.

PIPI KANAN
Fungsi paru-paru mungkin tidak normal

PADA BADAN (BELAKANG & DEPAN)
Sistem perkumuhan yang bermasalah, sembelit. Amalkan pemakanan yang sihat dan mengikuti piramid pemakanan bagi mempastikan toksin tersingkir dengan lebih baik.

Naz : Jerawat tanda kematangan...

11 comments:

nonna manis said...

waaa ade byk maksud ek..jerawat tu..
bgs la info ni..

faNna said...

haha! jerawat menunjukkan kematnagn?

salah 1 punca jawat adalah stress dan juga sistem penghadaman x btol. xcukup tido pon ye.haha!

mamai said...

ada satu jerawat besar kat punggung tu apa pulak....

CAsia said...
This comment has been removed by the author.
Redynne™ said...

hmmmmmmmmm..

klu x de jerawat, x matang...?

miss GAZA said...

takde jerawat mane pulak tak matang..
tak patotla.
=p

Amieynna Amin said...

jerawat tandanya matang?
kite byk jerawat...
so, smakin byk jerawat...samakin matang...adakah sbegitu??
hehe..

nway gud info..sume tempat yg dsebut pernah dtumbuhi jerawat..
hehe..

naqiubex said...

oh.. kalau macam ni saya kira sihat lah ye.. haha

hysMan.. said...

tapi ade juga tanda kebudak2kan..
:)

FiNa said...

hhuhuu...
kat dahi tu betol ka???
aku rase aku da telebih tido da sejak abis skola menengah nie...
huhuuuu
harap2 bile da sambung study ni jerawat tu ilang...(or makin bertambah??)

FiNa said...
This comment has been removed by the author.