Followers

Thursday, June 18, 2009

Orang Kaya & Orang Miskin


Seorang yg kaya bersiar siar dalam sebuah kampung. Lalu tersempak laa dengan sekeluarga miskin yang sedang memakan rumput..

Org Kaya : Kenapa kau makan rumput ?

Org Miskin : Aku makan rumput kerana aku terlalu lapar.

Org Kaya : Sedap ke makan rumput ni ?

Org Miskin : Setelah tak makan seminggu, rumput inilah makanan paling sedap.

Org Kaya : Apa kata kalau kamu ikut aku ke rumahku. Aku belanja kamu makan besar.

Org Miskin : Betul ke ni Org Kaya ? Boleh ke aku bawa keluarga aku bersama ?

Org Kaya : Boleh. Lagi ramai lagi bagus !

Org Miskin : Terima kasih wahai Org Kaya. Tapi makanan cukup ke untuk kami sekeluarga yang ramai ni ?

Org Kaya : Gerenti cukup ! Rumput lalang kat rumah aku tu lebih dua meter tinggi nye!

Naz : Makan ulam pegaga...

28 comments:

Redynne™ said...

kuang ajo nye org kaya..

hehehe..

faNna jiEha said...

tak berhati perot pnyer org kayo.ahaha!

dah penah bce cito nie ;P

IdaAnuar said...

orang kayo..kudukut!

lucky said...

hee.. org kaye tu da puas idop kot..
silap2 ai buln.. die yg kne mkn t.. heheh..

ps : ase cm pnah bce cte ni.. :)

Amieynna Amin said...

mengong nye org kaya tu..
berharap je org miskin tu...

patut laa pokcik nmpak muda..
makan ulam ulaman rupenye..
tp jgn mkn hati berulam jantung lak..hehe

mamai said...

mau aku bagi penampor kat ornag kaya tu...

pu3 balqis said...

takbeknya...
huhu..
tawaran ntah apa2..

miss GAZA said...

hai..

dasar org kaya ni..

kdekut taik idung masin.

nak panggil org mai mesin rumput pon berkira!

=p

hysMan.. said...

kasi buang negeri sama itu org kaya..
ceh..

tengku_fir21 said...

wakakaka...
dia nk jimat kos pemotongan rumput..

Naz said...

Redynne...
memang kurang ajo punyer org kaya... nak kena ajo ni...

Naz said...

faNna jiEha...
baca la lagi... hehehe

Naz said...

IdaAnuar...
kedekut tahap anjing laut... hahaha

Naz said...

lucky...
mungkin juga la... kasik org kaya tu makan tanah sekali.. hahaha

Naz said...

Amina...
pokcik pakai topeng jer. hahaha

Naz said...

mamai...
kasik penerajang sekali... baru dia tau rumput tu sedap atau x

Naz said...

pu3 balqis...
tu tawaran dr orang kaya yg sewel... hehehe

Naz said...

miss GAZA...
org lagi kaya, lagi berkira... mcm la boleh bawak ke kubo...

Naz said...

Man...
kita kasi buang planet ajer. suruh dia duk kat marikh sana tu. hahahaha

Naz said...

tengku_fir21...
kalo camtu, lebih baik suruh dia bela lembu jer... hehehehe

Sulela said...

Eh, dah orang miskin tu cakap rumput tu sedap. Tindakan yang orang kaya tu buat adalah menurut pemahaman dia.


p/s: pegang aku cepat sebelum aku betukar jadi hulk dan sumbat rumput dalam mulut orang kaya tu...budus takleh diajar...huhuhu

FiNa said...

lalang tajam...
ksian org miskin..


kpade org kaye tersebut,
wahai orang kaye,
ko ajak la orang miskin tu datang umah aku makan lumut kat kolam ikan jiran aku,
lembut, tak tajam.. huhu

p/s: kejam tak aku?? tak kan!!!

Naz said...

Lela... jom kita sumbat mulut org kaya tu dng rumput rampai yg lazat2 tu....

Naz said...

Fina...
ko ni memang kijam.... :p

hysMan.. said...

marikh ade juga oksigen walau sikit..
kita pi anto kat planet pluto takpon next galaxy or bima sakti..
hahahaa..

~Fina bukan takat kijam tp kijang..
toing..toing..
:p

Naz said...

Man..
kita hantar sajer org kaya tu kat matahari... hahahaha
eh, Fina tu kijang. mcm kijang emas tu eh? hahaha

FiNa said...

akulah kijang emas bertahta berlian habib jewel!!

ha ha ha!!!
(gelak macam shin chan ye kawan2..)

Naz said...

Fina..
oh yer ker? bukan kijang emas mcm yg ko ckp tu dah turun harga? skrg yg naik, kijang platinum bertakhtakan mutiara sepanyol... muahahaha.... :p