Followers

Friday, March 6, 2009

Top 12 Keyboard Shortcuts

The Most Used Keyboard Shortcuts

Using keyboard shortcuts is a great way to decrease the time it takes to do tasks in Windows.

* CTRL+A - select all that’s displayed in your open window or on the screen

* CTRL+C - copy what’s highlighted (text, a file, an image)

* CTRL+V – paste what’s highlighted (text, a file, an image)

* CTRL+P – print what is displayed on your screen (in an open program window)

* CTRL+Z – undo the last thing you did (whether that’s a text change, or a file deleted)

* CTRL+Y – re-do the last thing you used the undo function for

* DELETE – remove what’s highlighted

* ALT+TAB - move between your open programs and windows

* ALT+ESC - move through your open programs and windows in the order you opened them

* ESC – cancel or back out of what you are doing

* CTRL+B – to bold whatever text is highlighted

* CTRL while dragging an item – create a copy of the selected item

14 comments:

hysMan.. said...

ko juz bagi yg basic je kan naz??
aku rasa byk lagi kod pendek2..
:p

Naz said...

ish.. aku rasa tu s.cut basic jer. ada lg ker yg pendek2? G tahu la kat kawan2..

hysMan.. said...

Ctrl+N stand for 'Tembak Naz'...
cuba,try,test..heheheeee....

Naz said...

fuh.. amat berguna s.cut ni. tq bro

hysMan.. said...

nak aku cuba tak??
tapi takpe ar..
kesian kat empunya diri..
nanti kang,tak sempat nak pinjam duit kat awek2...
hihikk...:p

Naz said...

aku pakai baju kalis peluru mcm fbi pakai tu. test la kalo brani...

hysMan.. said...

ko pakai baju tu kat badan kan,muka@kepala ko tak tutup kan??
ha!aku tembak kaki or kepala ko...
huahahahahaaaa....
takpon aku tembak 'tuuuuttttt' abes hidup ko...
ade bran??
pinball ar yok..
kihkihkih..

Naz said...

aku criter pasal baju jer. aku maleh nak criter pasal ilmu kebal 7 petala langit 7 petala bumi yg aku tuntut ni. kalo ko tembak kat kepala, kaki dan 'tuut', x menjadi kudis buat aku. setakat geli2 jer. tembak la...

hysMan.. said...

oo ko ni crew2 kerajaan langit la ni ye..
ayah pin ape cer???ada sihat???
fuyooo kebal sungguh mu ye..
takpe..takpe...
aku waras lagi,aku taknak jadi sezalim org yahudi..
poyo je..
huahahahaaaa...

Naz said...

ooo... aku bukan dr krajaan langit. aku dr krajaan Malaysia merangkap pembayo cokai setia walaupun reger barang x turun2. hahahaa....

*Man ko ada gmail tak. aku nak chat ngan ko buleh>

hysMan.. said...

aku skrang baru jadi printis2 pembayo cukai...
hehehhh...

gmail??
ade bro tapi tak slalu bukak..
selalu aku pakai hotmail..

gmail - smilemyfta@gmail.com
hotmail - eysman_md@hotmail.com

Naz said...

aku da send invitation kat gmail ko. ko accept jer. kalo bowing2 boleh cit cat... :p

hysMan.. said...

ok aku da accept...
:p

Naz said...

;p