Followers

Thursday, May 21, 2009

Kalimat BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM


Email ini dari Nursuzry.

"Kalimat BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM adalah sangat singkat namun kadangkala
sangat
sulit untuk di ucapkan. Dalam hadis Rasullullah dikatakan: Barang siapa yang
membaca BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM sebanyak 21 kali sebelumtidur
maka:

1. Dia akan dihindari dari meninggal dalam keadaan
terkejut/mendadak.

2. Dia akan dihindari dari meninggal/bahaya tenggelam.

3. Dia akan dihindari dan dilindungi dari bahaya kebakaran.

4. Dia akan dihindari dan dilindungi dari bahaya rompakan.

Alkisah ada seorang Isteri yang selalu membaca BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM
setiap
kali melakukan sesuatu, dalam membuka, menutup dan mengunci pintu/almari,
menaruh
dan mengambil barang/sesuatu, membuka dan memakai pakaian, masuk dan keluar
rumah,
naik dan turun dari kenderaan, dll. Pokoknya selalu membaca
BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM pada saat akan melakukan sebarang aktiviti.

Sehingga dengan kebiasaannya tersebut sang suami merasa kesal dan akhirnya
terlintas dibenaknya untuk menguji sang isterinya tersebut. Lalu suatu
ketika sang
suami memberikan emas kepada isterinya dan mengatakan "Wahai isteriku, ini aku
amanahkan emas kepadamu. Simpanlah baik-baik". Lalu sang isteripun menerimanya
dengan mengucapkan BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM dan membuka almari dengan
mengucapkan
BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM dan menaruh emas tersebut dengan mengucapkan
BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM dan menutup/mengunci almari dengan mengucapkan
BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM.
Setelah beberapa hari dan kebetulan si isteri tidak ada di rumah, maka sang
suami
mengambil emas tersebut dari dalam almari dan membuangnya ke laut.

Lalu ia kembali ke rumah, dan ketika isterinya pulang dia pun meminta kepada
isterinya untuk mengambilkan emas yang diamanahkan beberapa waktu lalu.

Lalu sang isteri pun masuk ke kamar dan dengan mengucapkan
BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM dia pun membuka pintu almari tempat ia menyimpan
emas
tersebut. Lalu mengambil emas yang saat itu dalam keadaan basah (air laut)
lalu
menyerahkannya kepada suaminya.

Melihat emas tersebut basah sang isteri pun menjadi bingung dan bertanya
kepada
suaminya, lalu sang suami pun bersujud dan beristighfar dan setelah itu
menceritakan kejadian yang sebenar nya bahawa dia (suami) telah membuang emas
tersebut ke laut tanpa pengetahuan sang isteri dengan tujuan untuk mengetahui
manfaat dari BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM.

Dari cerita diatas maka kita dapat melihat kesaktian dari kalimat
BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM selain dari itu masih banyak lagi manfaatnya, iaitu:
Kita disarankan untuk membaca BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM ketika kita akan
mengambil
dan menaruh pakaian di gantungan, baik yang pakaian baru maupun yang baru kita
gunakan. Tujuannya adalah agar pakaian tersebut tidak digunakan oleh
makhluk lain
(golongan Jin), ini dapat kita lihat apabila kita menaruh pakaian maka
ketika kita
gunakan kadang terasa gatal dan tidak nyaman. Memang kita biasa mengatakan
bahawa
itu adalah pengaruh lembab ataupun sebagainya namun pada dasarnya pakaian
tersebut telah digunakan oleh makhluk lain dengan cara mereka.

Keutamaan kalimat BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM adalah lebih untuk kaum wanita
(pria
juga) karena banyak juga dari golongan wanita yang tanpa disedari olehnya
sendiri
(wanita tersebut) bahwa dia telah melakukan hubungan fizikal dengan
golongan jin.
Mungkin terdengar tidak masuk akal namun ini benar adanya. Oleh kerana itu
kepada
kaum wanita mulailah membiasakan diri untuk membacanya. Demikian sedikit
penjelasan dan cerita mengenai keuntungan yang dapat kita peroleh dari
mengucapkan
BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM dalam melakukan aktiviti kita sehari-hari, semoga
setelah membaca ini kita semua mulai dapat membiasakan diri untuk mengucapkan
BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM dalam melakukan aktiviti kita sehari-hari,

Amin.

Naz : Baca Bismillah sebelum memulakan kerja..

25 comments:

joegrimjow said...

selalu la amalkan
same2

Redynne™ said...

insyaallah... slalu sy amalkn...

Dj Epoi said...

Gua tgh pikir nih..............
Berapa kali Gua ucapkan kalimah ini.....?

Tq arrrrrrr Sahabat

Sulela said...

insyaAllah...tapi kekadang lupa, bro...huhuhu (pengakuan jujur neh)

FiNa said...

bismillahirrahmanirrahimmm..

naz, ketahuilah, ade jugak sesuatu benda kita nak buat something tu, takleh gune kalimat tu..

hysMan.. said...

betol tu..
kdg2 aku dlm tgh2 makan nih baru teringat..astagfirullah aku alpa..
bape hari aku sebut ye??
hmmm..dok kira nih..
hmmmmmmmmm...

Nursuzry said...

ko tau naz, aku pernah kena perli dikatakan takut nak naik lift kerana masuk je lift aku baca bismillah. aku xsangka dgn bacaan aku perlahan tu boleh didengari oleh org lain.

nonna manis said...

info yg bgs...kan ku amalkn nye..leh x awk terang kn nape ek wanita sampe leh wt hubungan ngan jin

Naz said...

joegrimjow...
Insyaallah... :)

Naz said...

Redynne..
Alhamdulillah... :)

Naz said...

Epoi...
sama2.. :)

Naz said...

Lela...
aku juga sama... so, sama2 lah kita sentiasa ingat yer...

pengakuan jujur juga... :)

Naz said...

FiNa...
beritahulah... sama2 kita boleh kongsi...

Naz said...

Man...
ko lapo bebeno ker smpai lupa nak baca? rasanya aku juga ada kes sama mcm ko ni... kira bro, jng x kira... :)

Naz said...

Su...
mungkin depa dngr mcm bunyi berbisik. tp, nape depa perli ko ha? x salah kalo naik lif baca bismillah...

Naz said...

nonna manis...
saya dpt artikel ni pun dr e mail. mungkin awak boleh rujuk dng ustazah atau org2 yg lebih pandai dlm bab2 agama ni... :)

FiNa said...

entah..
tapi ade la...!

Nursuzry said...

minah yg tegur aku ni cindian. dan dia tau apa yg aku bacakan tu.

lgpun lift kat opis aku tu selalu buat hal. jd dia ingat aku takut kot huhuhuhu

hysMan.. said...

aku klu bab makan suma aku lupa..
otak jadik kosong sebentar..
aku tgh usaha nak ubah nih..
hehe...
:p

Naz said...

Su...
oooo... patutlah... sungguh jahil minah tu. patut kena minum air Yassin sampai dia convert... :)

Naz said...

jng lupa, lepas mkn baca Alhamdulillah... :)

hysMan.. said...

Alhamdulillahillazi at'amana wata'alana minalmuslimin..
hehe...

itu juga kadang kala ku turut lupa..
huhahaaa..
syaitan da penuh dlm diri ni..
tapi akan ku cuba utk menghalaunya...
hehee

Naz said...

aku juga lupa ayat tu. tq, aku nak kasi hafal balik... :)

hysMan.. said...

oppssttt aku baru terperasan..
ayat tu ade tertinggal la bro..
jap..

Alhamdulillahillazi at'amana wasaqana waja'alana minalmuslimin..

hehe..sory yo..
:)

Naz said...

ok.. aku dah salin... tq sahabat :)