Followers

Thursday, May 14, 2009

Kisah 2 Ekor Anjing


Pada suatu masa dahulu ada dua ekor anjing. Anjing A dan anjing B. They all berdua nie tinggal di sebuah pulau. Setelah agak lama di situ mereka merasa bosan dan berhasrat untuk pindah ke tempat lain lalu si anjing A ni pun mencadangkan perkara itu kepada rakannya.

Setelah persetujuan dicapai anjing A tadi mengadakan latihan dengan belari 20 kilometer sehari, angkat berat dan berjogging (iyala… menguatkan stamina untuk berenang ke seberang…kunun2nya nk cari awek la nie…).

Tapi anjing B tadi buat selamba je… tak ada persiapan langsung. Lalu anjing A nie tadi bertanye, “eh..kau tak buat persiapan ke? rileks je?” Anjing B menjawab, “tak payah buat persiapan semua dah siap”.

Anjing A nie hairan dan berkata pada anjing B.”Lantak kau la,” dan terus dengan latihannya. Maka hari yang dinantikan pun tiba, maka berenang la si anjing A tadi ke seberang… dia menyangkakan yang kawannya si anjing B masih lagi berada di pulau… tetapi alangkah terkejutnya dia bila mendapati yang rakannya anjing B telah sampai dan sedang rileks di tepi pantai.

Lalu si anjing A nie bertanya pada anjing B,”Macamana kau bleh sampai dulu?” Lalu jawap si anjing B..

“Aku ni kan anjing laut!”

Naz : Aku lah Pendekar Laut... ;p

16 comments:

joegrimjow said...

heh
bace wira tunggal ke?
nak pinjam komikkk
ley ley?

Redynne™ said...

hehehe..

green said...

nak pinjam gak...
kat rumah ni tgk one piece je..

Sulela said...

Anjing A tu tatau ke yang anjing B tu spesis anjing laut? kakakaka

Dj Epoi said...

Walaweiiiiiiii...

Gelak semua woii!!!! jangan tak gelak.......Naz buat lawokkkkkkk owh!!!!!!

Gelak lagik...gelak lagik......heheheh

amirul said...

Salam Naz,
Wakakaka...aku ingat anjing B tu naik JetSki...kui3x

hysMan.. said...

hahahahaha....
mungkin angjing A cacat penglihatan kot..
takpon pakai spec itam..
hahahhaaa....
aiyaaaaa....

~pinjam komik pendekar laut Naz..
ade pe???da lama tak bace wehhh..

Naz said...

joegrimjow..
dulu2 aku layan komik. wira tunggal pun ada. syok kan layan. time tu aku imagine aku jd hero... tp kebanyakan komik, aku pinjam member jer.. hehehe... so, x leh la ko nak pinjam..

Naz said...

Redynne
hehehehe.. jugak ;p

Naz said...

green..
x silap ada kedai buku yg ada sewa buku2 lama termasuk komik. kalo duk shah alam, kat sek 25 ada kedai tu..

Naz said...

Lela..
x tau la tu. kalo x, x kan A compiden bole menang.. ni anjing x pernah tengok 'national geographic' kat tv ni... hahaha

Naz said...

Dj Epoi..
jom kita gelak beramai2... hahahaha.... gelak lagi... hahaha... :p

Naz said...

Waalaikumsalam amirul...
kalo B bukan anjing laut, mungkin dia akan naik jetski.. hahaha...

Naz said...

Man...
mungkin anjing B pakai baju labuh, nak mengelirukan anjing A.... hehehe..

ko layan komik Pendekar Laut jugak? wah, ramai komic maniac kat sini. aku ingat aku sorang jer... komik2 aku tu ada kat rumah mak aku...

hysMan.. said...

oit,anjit pon pakai baju kaa??
anjing pon tau malu inikan pula manusia yg tak geti nak tau malu..
haha..

aku layan komik tu dolu2 masa kecik2..member aku beli aku tolong baca..
hehe..skrg mane tah pegi sejak aku pindah umah suma koleksi ilang..
:)

FiNa said...

hehehe
aku pon suka baca komik gak...
detectif conan...
hehehe

tapi hampeh..
sbb aku pon pinjam kat orang lain gak...