Followers

Monday, April 6, 2009

♥...20 Sebab Lelaki Tak Kawin-Kawin...♥


1. ♥"Duit lum cukup lagi..."
Luahan Hati → Pompuan mana tahu susahnya laki nak kumpul duit nak bayar mas kawin le? hantaran la. Dah tu mas kawin & hantaran tu letak tinggi mengalahkan artis. Cam nak jual anak jer. Kita makan megi jer nak kumpul duit tu bukannya pompuan tau. Megi pun dah nak naik harga!

2. ♥"Nak beli kereta dulu baru nak kahwin..."
Luahan Hati → Takde keta pompuan pun pandang kita sebelah mata jer . Pompuan karang ni mana yang tahan turun naik bas? Jatuh standard kalau naik bas tu..

3. ♥"Susah la nak cari yang berkenan dihati..."
Luahan Hati → Memang susah pun. Pompuan sekarang ini ada duit abangku sayang, takde pitis sayang pun melayang!

4. ♥"Tak datang seru lagi kot..."
Luahan Hati → Awek pun tak de lagi? camana nak kahwin.

5. ♥"Banyak sangat halangan..."
Luahan Hati → Banyak sangatla procedure karang ni. Nak kena masuk kursus le. Ujian HIV le. Pastu ada keluarga si dia tak sukakan kita. Nak ajak kawin kat Siam dia tak nak!

6. ♥"Belum bersedia la.."
Luahan Hati → Nak pikul tanggungjawab sebagai ketua keluarga ini amat berat. Pompuan apa tau! Karang ni tanggungjawab terhadap diri sendiri lagi pun belum terlaksana.

7. ♥"Ilmu tak cukup la.."
Luahan Hati → Ilmu batin tu memang la dah cukup sejak dapat mimpi basah...yang pertama tu kita dah expert. Tapi ilmu rumahtangga..? soal-soal pompuan belum khatam lagi. Kang rumahtangga huru-hara.. orang salahkan kita gak!

8. ♥"Kahwin nanti tentu susah nak kena tanggung keluarga lagi, Kalau dapat isteri yang 2 x 5 je. Kena bimbing pulak lepas tu nak kena tanggung semua dosa isteri, dosa sendiri tak tertanggung nie pulak nak tanggung dosa isteri.."
Luahan Hati → Berat tanggungjawab ni. Bukan senang yang pikul dosa orang. Dosa sendiri pun tak terpikul. Kalau dapat isteri yang memahami tu ok gak.

9. ♥"Dah mencubalah tapi telah dikecewakan.."
Luahan Hati → Pompuan memang suka mengecewakan lelaki. Pantang nampak laki kaya jer? tak kira ler laki orang ker?.duda orang ker? terus tinggalkan kita.

10. ♥"Banyak perkara nak kena fikirkan terlebih dahulu la.."
Luahan Hati → Memang banyak .. Tangungjawab lelaki ni lebih besar. Pompuan semua laki yang tanggung. Belum kawin bapa & saudara lelaki yang tanggung. Dah kawin, suami lak tanggung.

11. ♥"Jodoh tak sampai lagi kot.."
Luahan Hati → Dah berusaha tapi asyik kena reject jer. Tah apa yang pompuan dok cari tu !!

12. ♥"Perempuan nie peliklah kalau dia suka kat kita tapi tak habih2 nak merajuk dan marah macam kita nie suka sangat.."
Luahan Hati → Pompuan ini sikit-sikit majuk. Anak kucing dia ilang sehari pun dia majuk. Macam la kita yang curik anak kucing dia tu. Dah tu nak pujuk kena beli hadiah , bawa jejalan, makan-makan?.abis tu bila duit kita nak cukup untuk kawin!

13. ♥"Dah bagitau dah, nie kita suka dan nie kita tak suka, tapi masih dia buat juga yang kita tak suka.."
Luahan Hati → Pompuan selalu suka buat apa yang kita tak suka. Macam mana kita boleh tahan kalau kawin nanti!!

14. ♥"Saya takut la nak bercinta nanti terluka susah la.."
Luahan Hati → Sebenarnya dah memang terluka. Cuma pompuan jer buat tak tau!!

15. ♥"Dia nie suka pasang ramai org sangat.."
Luahan Hati → Haah? dia banyak kekawan lelaki. Kita ni duk lam waiting list dia jer.

16. ♥"Dia memang banyak helahlah kejap suka kejap tidak.."
Luahan Hati → Pompuan memang camtu..

17. ♥"Nak carik yang solehah lah.."
Luahan Hati → Dah jumpa tapi dah berpunya?.Takkan nak rampas orang punya kot.

18. ♥"Masalah la.."
Luahan Hati → Pompuan suka menjadikan masalah kecil menjadi besar.

19. ♥"Nak sambung belajarlah awek saya tu ader master atau PHD malu la.."
Luahan Hati → Takkan kita yang ada SPM ni jer nak terhengeh awek tu. Siang-siang lagi mak bapa dia dah reject.

20. ♥"Saya suka sangat kat dia, tapi dia tak suka kat saya".
Luahan Hati → Pompuan suka bermain-main ngan hati lelaki yang suka kat dia.

Naz : Kalau dah jodoh tu tak ke mana...

14 comments:

hysMan.. said...

Kakkahkah..
luahan hati tu,ade yg rasional ade yg tak..
tp klu da sayang,lautan api pon sanggup direnangi..iye dak??poyo..
hehe..
itu suma jodoh..
:p

alif-mikail said...

21. Sekadar alasan supaya mak tak bising...

Naz said...

Man...
hehehe... pandai ler mu nie.
betul3x... semua tu jodoh kan?? :)

Naz said...

alif-mikail...
no 21 tu x termasuk dlm list. tu aku punyer nota kaki jer... :)

Dj Epoi said...

Kalau hati ashik dok kata !!!

Tak sampai Seru
Tak Cukup Duit..
Tak cukup segala-galanya...

Sampai bila ponk tak kawin beb!!!!

P/S Bukan 20 sebab jer Bro!!!
Mau 200 - 300 sebab heheheheheh

Naz said...

Dj Epoi..
Betol tu... kalo dok bagi alasan, sampai bila2 pun x kawen2... hehehehe...

hysMan.. said...

ko penah renangi lautan api??
waaa..manyak syiokk woo agaknye..
patot ler pasangan kapel skrg ni da wujud api2 neraka..hahaa..
ces....!!!
:)

Naz said...

Man..
bukan sekarang sajer, sejak zaman berzaman kapel2 dah praktis renang2 api tu. u jump i jump.. hehehe...

hysMan.. said...

hahaa..itu kapel lembu barangkali..
astagaaaa...
:)

Naz said...

ntah la.. lihatlah donia...

nonna manis said...

lautan api ..huhuhu tu la namyer lautan api da tersedia ble kite kapel..huhuhu xtertanggung rase nye

Naz said...

nonna manis...
lautn api asmaradana.... hehehe...

FiNa said...

mane satu alasan ko ni naz??? or.... sume tu??? hahaha... gtau pasal dri sendiri ek???

Naz said...

Fina..
tu bukan aku punyer. aku dpt dlm email. sajer jer hapdet. nak kasi idea buat sesiapa yg berkenaan. hehehe...